«Geoactiva’t». Establir sinergies entre nivells educatius diferents

Josep Padullés Cubino, Dolors Roset Pagès, Anna Ribas Palom, Jaume Feliu Torrent

Resum

El projecte Geoactiva’t neix al Departament de Geografia de la Universitat de Girona com a eina per acostar els estudiants del grau de Geografia, Ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient a la tasca docent de secundària i, alhora, presentar, als alumnes d’ESO, conceptes, eines i mètodes de la geografia des d’una perspectiva experimental i dinàmica. S’organitza a partir de sis sessions, amb la col·laboració de quatre llicenciats o graduats en Geografia que han realitzat el màster en Formació del Professorat d’ESO i batxillerat. Entre els èxits assolits per aquest projecte, en destaquen la motivació per aprendre que es genera entre l’alumnat de secundària, la possibilitat que té l’alumne del grau de descobrir la tasca docent abans de realitzar els estudis de postgrau i la promoció que es fa dels estudis del grau de Geografia en l’àmbit de l’educació secundària.

Paraules clau

didàctica de la geografia; educació secundària obligatòria; ensenyamentaprenentatge; promoció de la geografia

Text complet:

PDF

Referències

CARRETERO, Mario (1989). La enseñanza de las Ciencias Sociales. Madrid: Visor.

DELORS, Jaques (1996). «Los cuatro pilares de la educación». A: La educación encierra un tesoro: Informe a la UNESCO de la Comisión internacional sobre la educación para el siglo xxi. Madrid: Santillana / UNESCO, 91-103.

GARCÍA HOZ, Víctor (1996). Enseñanza de las ciencias sociales en educación secundaria. Madrid: Rialp.

Copyright (c) 2017 Josep Padullés Cubino
Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons