Marques territorials i desenvolupament local a la Catalunya interior. Estudi de cas: «Territoris serens» (el Lluçanès)
Resum
L’anomenada «reestructuració rural» passa ineludiblement per la transformació de l’economia de sector primari que tradicionalment ha sustentat el camp. En els últims temps, s’experimenta una clara terciarització de l’economia rural, en molt bona mesura capitalitzada per la indústria turística. En aquest sentit, sorgeix la necessitat de repensar la ruralitat, de construir-la socialment a partir de la projecció d’imaginaris comunicats interna i externament mitjançant l’ajuda de marques territorials. Aquest treball té com a objectiu prioritari explorar de quina manera la marca espacial Territoris serens permet crear una imatge competitiva per a l’agrupació territorial del Lluçanès, per mitjà de la difusió de relats associats a diversos valors intangibles encapçalats per la serenitat, el paisatge i, per tant, també per la identitat territorial. La revisió de la literatura referida a marques de territori, l’anàlisi de la producció documental vinculada a Territoris serens i l’organització d’un grup focal de discussió permetrà dirimir el procés de transformació de territoris en marques, per tal d’aconseguir, en nom de la competitivitat, un renovat i postmodern «sentit de lloc».Paraules clau
desenvolupament local, marca territorial, ruralitat, geografia, LluçanèsPublicades
09-10-2012
Com citar
de San Eugenio Vela, J., & Barniol Casanova, M. (2012). Marques territorials i desenvolupament local a la Catalunya interior. Estudi de cas: «Territoris serens» (el Lluçanès). Documents d’Anàlisi Geogràfica, 58(3), 417–439. https://doi.org/10.5565/rev/dag.2
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2012 Jordi de San Eugenio Vela, Montse Barniol Casanova
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.